Çfarë është metaversi?
ekip

Çfarë është Metaverse?

Pasqyrë e Zezë, një seri filmash britanikë që u shfaq në vitin 2011, shfaqi një botë imagjinare ku njerëzit ndërvepruan ngushtë me teknologjinë përmes realitetit virtual dhe të shtuar. Në film, njerëzit shpëtuan nga telashet e jetës siç e njohim ne, por megjithatë patën përvoja domethënëse. Në fakt, "jeta reale" ishte virtuale dhe të gjithë punonin me një sistem pikësh. Me shpejtësi deri në ditët e sotme dhe ajo që ishte trillim në 2011 po bëhet ngadalë realitet me potencialin e këtij metaversi.

Çfarë është Metaverse?

Më 28 tetor 2021, CEO i Facebook Mark Zuckerberg njoftoi se kompania po riemërtohej dhe po ndryshonte emrin e saj në 'Meta'. 

Ka pasur disa pyetje që nga dalja e këtij lajmi. Çfarë po përpiqet të bëjë Facebook? Çfarë është Metaverse? Cilat janë pasojat afatshkurtra dhe afatgjata? Si do të ndryshonte mënyra se si jetojmë dhe i bëjmë gjërat? Si do të ndikonte në konceptin e parasë? Sa shpejt do të ndodhin të gjitha këto? 

At Coinrule, nuk lëmë pyetje pa përgjigje. Pra, le të zhytemi më thellë në këtë temë.

Një Univers Dixhital Paralel  

Edhe pse duket kështu, 'metaverse' në fakt nuk është një fjalë e re. Ka qenë një fjalë kryesore që nga vitet '90 kur u popullarizua nga Neal Stephenson në romanin e tij imagjinar të vitit 1992, Snow Crash. 

Në libër, Stephenson e përshkroi metaversen si një "vend imagjinar të përbashkët për publikun, i disponueshëm në internet dhe i projektuar në syze të realitetit virtual".

Sot, ekspertët e kanë përshkruar metaversin si një univers paralel dixhital. Disa projektojnë gjithashtu se është e ardhmja e internetit. 

Metaverse është interneti, i mbushur me përvoja virtuale dhe të realitetit të shtuar. Mendoni si një botë ku mund të keni praktikisht përvoja të botës reale.

Megjithëse një pjesë e teknologjisë së nevojshme për universin është aktualisht e disponueshme, ka një rrugë të gjatë për të bërë përpara se metaversi të bëhet gjerësisht i disponueshëm. 

NFT-të dhe Blockchain në Metaverse

Një nga akronimet e reja më të zakonshme në kohët e fundit është "NFT" (tokenat jo të këmbyeshëm). 

Ekspertët kanë thënë se NFT-të dhe teknologjitë e tjera të ngjashme janë një pjesë thelbësore e metaverses sepse, me ta, metaverse ka një sistem koherent të monedhës universale.

Mund të bëhen pasuri për ata që pozicionohen dhe përdorin teknologjitë në zhvillim, si lojëra për të fituar dhe NFT.  

Në financë, një aktiv që është i padallueshëm dhe i këmbyeshëm me raste të tjera të të njëjtit aktiv, thuhet se është një aktiv i këmbyeshëm. Për shembull, monedhat dhe kriptovalutat janë aktive të këmbyeshme – nuk ka asnjë ndryshim midis 2 kartëmonedhave të veçanta dollarësh ose 2 bitcoin të veçantë.

Çdo dollar mund të këmbehet me çdo dollar tjetër; në mënyrë të ngjashme, çdo bitcoin mund të shkëmbehet me çdo bitcoin tjetër. 

Në të kundërt, një token jo i këmbyeshëm është një aktiv unik që është i këmbyeshëm. Është unik sepse vlera e një NFT është unike për pronarin. Për shembull, arti dixhital që ju kujton gjyshen tuaj mund të vlejë 1000 dollarë për ju. Pra me mend çfarë? Kjo është ajo që ju mund të vendosni çmimin e saj.  

NFT-të janë një mënyrë e sigurt, e decentralizuar për të identifikuar dhe vërtetuar pronësinë e një aktivi virtual. NFT-të ruhen në blockchain. Në këtë mënyrë, çdokush mund të zotërojë këto argumente dhe të zotërojë asete dixhitale. Kushdo që po “shes” një produkt dixhital (qoftë ai art, muzikë apo ndonjë gjë tjetër) thjesht po shet dëshminë e pronësisë së aktivit.  

NFT-të krijohen dhe mbrohen me teknologjinë blockchain. Sidoqoftë, ndryshimi midis NFT-ve dhe, të themi, bitcoin ose ethereum është se nuk ka asnjë vlerë të përgjithshme të tregtueshme që i bashkëngjitet një NFT në vetvete.  

Riemërtimi i Facebook në "Meta" 

Me kalimin e viteve, Facebook ka evoluar nga të qenit vetëm një platformë e mediave sociale. Me blerjet si Instagram dhe Whatsapp, kompania kishte treguar gjithmonë ambicien e saj. Në këtë këndvështrim, ndryshimi i emrit të saj nuk është shumë befasues. 

Në këtë pikë, kompania ka shumë filiale dhe linja biznesi, dhe ka kuptim të ndryshohet emri nga aplikacioni i saj kryesor për t'iu përshtatur vizionit të saj më të gjerë. 

Në deklaratën e tij, Zuckerberg tha: 

“Mendoj se kishte thjesht shumë konfuzion dhe siklet për të qenë marka e kompanisë edhe marka e një prej aplikacioneve të mediave sociale… Mendoj se është e dobishme që njerëzit të kenë një marrëdhënie me një kompani që është e ndryshme nga marrëdhënia me ndonjë nga produktet specifike, që mund t'i zëvendësojë të gjitha këto."       

Në mars 2014, Mark Zuckerberg bleu Oculus, një kompani që prodhon kufje VR, për 2.3 miliardë dollarë. Kjo lëvizje mund të shihet si një pararendës i këtij riemërtimi dhe të ardhmes së internetit.  

Ka shumë për të pritur në metaverse, nëse doni të investoni në të ose të jeni pjesë aktive e përvojës. 

Mundësitë reale në Metaverse    

Edhe pse ka një rrugë të gjatë për të bërë, ka shenja të hershme që metaversi po rritet, si botët dixhitale me kripto-powered, p.sh. Decentraland. Ky është hapi i parë ndër shumë. 

Në metaverse, njerëzit mund të ndjekin të gjitha aspektet e jetës. Kjo do të thotë se pothuajse çdo industri që ekziston sot mund të ekzistojë në metaverse. Metaverse do të sjellë gjithashtu një realitet të ri dhe gradualisht do të ofrojë mundësi të mëdha për pronësinë dixhitale. 

Ashtu si kur ndodhi bumi i internetit, multiversi do të vijë me disa mundësi. Nuk është çudi që Mark Zuckerberg ka vënë një bast kaq të madh për të.

Produkte virtuale 

Me produktet virtuale, bizneset mund të hyjnë në tregje të reja dhe të zgjerojnë ofertat e tyre të markave. Për shembull, blerja e një shiriti koke Gucci në edicion të kufizuar në metaverse mund të jetë së shpejti "moda e lartë" e re për t'u veshur në ngjarjet virtuale. 

Në mënyrë të ngjashme, metaverse do të paraqesë mundësi të ndryshme për të gjitha llojet e markave për të shitur produkte virtuale.     

Arritje më e gjerë

E keni pyetur ndonjëherë veten pse industria e lojërave video është më e vlefshme se industria e sportit dhe e filmit së bashku? Metaversi parashikohet të jetë si një realist dhe më zhytës përvojë lojë video

Kjo do të hapë dyert për bizneset për të reklamuar dhe për të arritur audiencë më të madhe. Kur të ndodhë përfundimisht, metaversi do të ndryshojë mënyrën se si bëhet reklamimi.

Kërkesa për aftësi

Që të ndodhë metaversi, do të ketë një shpërthim masiv dhe bashkëpunim midis krijuesve në mbarë botën. Kjo do të nënkuptojë një rritje të aftësive thelbësore si animacioni dixhital, dizajni UI/UX, dizajni vizual, arkitektura, arti dixhital, Ligji (mbrojtja IP) dhe më shumë. 

Rrumbullakimi lart

Derisa metaversi të jetë formuar plotësisht, askush nuk mund t'i përgjigjet shprehimisht pyetjes "Çfarë është metaversi?" Megjithatë, ne mund të imagjinojmë se si do të ishte të krijonim një botë virtuale më gjithëpërfshirëse, ku njerëzit mund të punojnë, luajnë, blejnë dhe të kenë shumë më tepër përvojë me njerëz nga e gjithë bota. 

Sipas CEO të Meta Zuckerberg, “Metaverse është një mjedis virtual ku mund të jesh i pranishëm me njerëz në hapësirat dixhitale. Ju mund ta mendoni atë si një internet të mishëruar në të cilin jeni brenda dhe jo thjesht ta shikoni atë. Ne besojmë se do të jetë pasardhësi i internetit në celular”.

Po ndërmerren hapa themelorë, që dëshmojnë se ëndrra e një metaversi po shfaqet gradualisht. Do të jetë interesante të shikosh ngjarjet të shpalosen gjatë dekadave të ardhshme.